BMW

Skoda Octavia

Stiu, ar fi trebuit sa testez Skoda Superb, nu Octavia 2.0TDI 140cp, care e in clasa compacta, dar prima mi se pare prea lunga si urata din lateral. Ar fi cu siguranta alegerea mea daca ar trebui sa transport cu ea persoane pe bancheta din spate in deplin confort, dar nu este cazul.
  • Capacitate cilindrica (cmc): 1968
  • Cutie de viteze: 6M
  • Putere maxima(CP/RPM): 140/4000
  • Cuplu maxim (NM/RPM): 320/1750-2500
  • Viteza max (km/h): 208
  • Acceleratie 0-100km/h (s): 9.6
  • Standard emisie noxe: Euro 4
  • Consum intraurban/extraurban/mixt (l/100km): 7.2/4.6/5.5
  • Capacitate rezervor (l): 55
  • Volum portbagaj (l): 528-1328
  • Emisii CO2 g/km: 145



Desi are acelasi motor ca VW Passat (2.0TDI), senzatia la volan este total diferita. Se simte pe deplin ca Skoda este o marca de volum si pretul mai mic se reflecta negativ asupra calitatii. Poate daca nu o comparam cu Passatul, era o masina buna, dar asa, am fost foarte dezamagit.




La interior, nimic spectaculos. Ergonomia este buna si masina poate fi comandata cu touch screen fara navigatie, la fel ca la Passat. Masina de teste, insa, era deprimant de neagra in interior. Ar arata frumos cu piele bej in schimb. Se pare ca nu am nimic de laudat, dar nici de criticat la interior. Este pur si simplu functional si nimic mai mult.




Comportamentul la drum m-a dezamagit. Desi motorul are suficienta putere, nu este deloc rafinat. Smuceste, tremura, urla, parca nici nu ar fi VW. Oricat de atent am incercat sa fiu, nu am reusit sa schimb niciodata viteza fara sa se zgaltaie masina. Poate in timp m-as obisnui, dar la celelalte masini testate nu am intampinat deloc problema asta!

Am condus-o pe acelasi traseu pe care am testat Insignia si sunt doua lumi total diferite. Suspensia era prea tare, se simteau toate denivelarile, schimbarile de viteze nu erau deloc line si vitezele mici pareau mult mai mari, carectistica a masinilor mici de obicei. E o masina buna pentru flote, banuiesc, dar cu banii mei, nu e deloc ceea ce as alege.

0 comentarii:

Post a Comment