BMW

BMW 320d

Ultima masina testata a fost cea care m-a impresionat cel mai mult: BMW 320d 177cp. In urma acestor drive teste, inteleg de ce modelul bavarez a castigat test comparativ dupa test comparativ atat in Romania, cat si in strainatate. Nu stiu exact care e motivul, dar pur si simplu mi-a placut mai mult, ceea ce probabil au patit si jurnalistii care l-au testat.
  • Capacitate cilindrica (cmc): 1995
  • Cutie de viteze: 6 AT
  • Putere maxima (CP/RPM): 177/4000
  • Cuplu maxim (NM/RPM): 350/1750-3000
  • Viteza maxima (km/h): 224
  • Acceleratie 0-100 km/h (s): 8.2
  • Standard emisie noxe: Euro 4
  • Consum (urban/extraurban/mixt) litri/100 km: 6.7 / 4.6 / 5.4
  • Emisii CO2 (g/km): 143
  • Volum portbagaj (l): 450
  • Capacitate rezervor (l): 63




Din punct de vedere estetic, faceliftul suferit de curand nu aduce multe schimbari fata de modelul precedent: stopuri si faruri redesenate, o capota cu un set de nervuri si spoilere usor modificate. Nici la interior nu sunt schimbari semnificative: cateva elemente cromate si un sistem iDrive mai usor de folosit.



Totusi, acest model aduce o importanta noutate tehnica, Efficient Dynamics: sistem de eficientizare a consumului de combustibil, ceea ce se traduce prin acele cifre incredibile pentru o masina de 177cp (5.4 l/100km in regim mixt pentru o cutie automata). Ca sa respect adevarul istoric, aceasta inovatie era disponibila inca din 2008 pe seria 3...




Transmisia automata cu 6 rapoarte este foarte receptiva la comenzile soferului si schimba vitezele rapid, lin si pertinent. Niciodata pe parcursul drive testului nu am simtit ca masina s-ar afla intr-o treapta de viteze nepotrivita pentru ceea ce doresc sa fac. In modul sport, turatia mentinuta este ideala pentru depasiri si un stil dinamic de condus, in general.


Interiorul masinii de test era placut: piele bej si insertii de lemn, dar nu avea navigatie, ceea ce se traduce, in opinia mea, intr-o austeritate contrara trendului actual in industria auto. Problema este, insa, rezolvata eficient prin comandarea sistemului de navigatie care aduce un ecran de mari dimensiuni si iDrive.

Cel mai mare atu al BMW-urilor este manevrabilitatea. Seria 3 nu face exceptie si distribuirea greutatii 50%-50% pe punti si suspensiile ferme fac din 320d un "atlet" desavarsit. In mod paradoxal, confortul nu are de suferit, mie mi s-a parut cel putin la fel de confortabila ca C-class, dar nici nu am avut parte de drumuri proaste in test.

In fine, 320d devenise masina mea favorita dintre cele testate si a urmat sa gasesc un exemplar cat mai bun al acestui model.

0 comentarii:

Post a Comment