BMW

Opel Insignia

Proaspat lansata, Opel Insignia 2.0 CDTI 160cp parea o alegere interesanta. Frumos din punct de vedere estetic si cu o serie de dotari in premiera, acest model a marcat trecerea intr-o noua era pentru Opel, care are de acum aspiratii premium.
  • Capacitate cilindrica (cmc): 1956
  • Cutie de viteze: 6M
  • Putere maxima (CP/RPM): 160/4000
  • Cuplu maxim (NM/RPM): 350/1750-2500
  • Viteza maxima (km/h): 215
  • Acceleratie 0-100 km/h (s): 9,6
  • Standard emisie noxe: Euro 5
  • Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,6/4,8/5,8
  • Emisii CO2 g/km: 154
  • Capacitate rezervor (l): 70
  • Volum portbagaj (l): 500/550



De la primul contact cu masina se simte ca a evoluat fata de Vectra. Plasticele sunt mai moi, ceasurile de bord au o forma mai moderna, consola centrala este mai mare, cat despre design, evolutia este evidenta. Insa acest nou design aduce cu sine o problema destul de suparatoare: vizibilitate posterioara foarte proasta. Cum masina este mare, mai lunga decat un Passat, parcarile pot fi dificile.




La drum, precizia cu care se schimba vitezele este extraordinara. Pe langa faptul ca vitezele sunt usor de ales, niciodata nu s-a simtit cand am schimbat viteza. Mai devreme, mai tarziu, masina continua sa ruleze lin. In aceeasi ordine de idei, acceleratia este progresiva si lineara, fara sa fie violenta. Acest fapt te face sa nu mai apreciezi corect viteza: intr-o panta, la urcare, desi mi se parea ca rulez cu 90 de km/h, vitezometrul arata 130.




Un alt atu este acela ca a reusit sa ma detaseze de exterior, asemenea masinilor de lux, ceea ce Passatul nu a putut face. Sistemul de iluminare in adaptiva AFL este printre cele mai evoluate din clasa, la fel cum e si sitemul de detectare a semnelor de circulatie. Exista un sistem adaptiv de suspensii, denumit FlexRide, insa cea clasica, cu care masina vine echipata in standard, este un compromis bun intre confort si rigiditate in viraje (am avut ocazia de a conduce masina pe un drum virajat si s-a comportat foarte bine).

Din pacate, in standard, radioul are un afisaj minuscul care lasa loc la mult plastic inestetic. Din cauza formei caroseriei, jantele trebuie sa fie de minim 17 inchi, altfel par roti de carucior si versiunea fara leduri nu este atragatoare. Toate optionalele duc pretul peste Passat si o motorizare mai putin puternica nu ar face fata gabaritului masinii.

0 comentarii:

Post a Comment