BMW

Suspensii BMW E90

Fara prea mare agitatie, am intrat intr-o noua iarna cu BMW-ul 320d E90, o iarna blanda deocamdata, asa cum ma asteptam sa fie in viitor cand am cumparat masina cu tractiune spate, multumita incalzirii globale. Oricum, experienta anului trecut mi-a spulberat temerile legate de comportamentul BMW-ului pe zapada. Masina a implinit 40 000 de km si consuma cam 8 l/100 de km mixt (urban in Bucuresti).


In urma intamplarilor relatate intr-un post anterior, am achizitionat 4 jante OEM BMW. La sfarsitul lui noiembrie, am schimbat rotile de vara cu cele de iarna si se pare ca, intr-adevar, calitatea vine odata cu pretul, intrucat jantele noi au ramas perfect rotunde in urma intalnirilor cu diverse gropi mai mult sau mai putin prietenoase. Problema acum e ca drumurile noastre atenteaza la suspensiile masinii.


Pe scurt, masina este cu 1 cm mai joasa in partea dreapta fata decat in rest. Pe larg, niciun mecanic nu stie exact de ce. In urma testului telescoapelor efectuat la BMW Motor AG in Pitesti, ambele din fata au inregistrat un punctaj de 99%. Din punct de vedere tehnic, asadar, suspensia este perfecta, cum este, de altfel, si sistemul de franare verificat cu aceasta ocazie.

Mai este de mentionat ca dupa ceva timp de mers, partea dreapta fata revine la normal. Un amortizor fata costa 1200 RON si un arc 430 RON, ceea ce inseamna ca schimbarea suspensiei fata ar lasa un gol de 3260 RON + manopera in buzunar...

UPDATE: 11 Mai 2011
De cand temperaturile primavaratice au luat locul celor specifice anotimpului rece, nu am mai intampinat nicio problema cu suspensia, inaltimea fiind constanta la 60 de cm de la marginea inferiara a jantei pana la centrul arcadei deasupra rotii in ambele parti ale masinii.

0 comentarii:

Post a Comment