Fiindca mi-am dat seama ca nu am prea vorbit pana acum despre cea mai mare calitate a BMW-urilor in general si a 320d-ului in special - placerea de a conduce, am decis sa depanez amintirile uneia dintre primele drumetii mai lungi la volanul bavarezului: 500 de km de la Bucuresti la Constanta prin Tulcea (se intampla prin iulie).
Pe autostrada, nimic spectaculos, multe masini pot sa atinga viteze mari si oricum nu asta am facut... Placut a fost insa ca cei 340 de Nm isi fac simtita prezenta si revenirea la viteza dupa ce ai o masina lenta in fata se face foarte repede si fara eforturi din partea motorului silentios pentru un diesel. Desi motorul nu se aude decat prin prisma turbinei la accelerari, zgomotul anvelopelor run flat patrunde in habitaclu, dar mie nu mi s-a parut suparator. Apropo, la 160 de km/h in viteza a 6-a are doar 2 800 de RPM.
Dupa ce iesi de pe autostrada si mergi spre Tulcea realizezi: avem si noi drumuri foarte bune si, datorita lor, ai si timp sa observi ce tara frumoasa e Romania! Nu imi pot imagina un drum mai pe placul BMW-ului in aceasta parte a tarii. Incredibil de liber, fara groapi, cu localitati separate de distante mari, linii drepte generoase si viraje numai bune de abordat cu o masina a carei distributie a greutatii e 50%-50%. Aici realizezi cat de bine sta masina pe sosea si cat de precisa e directia.
In aceste conditii, am fost foarte placut impresionat de modul in care reactioneaza masina in viraje stranse abordate mai energic: ruliul masinii e aproape inexistent si daca pasagerii din spate ar fi purtat centuri de siguranta, nici ei nu ar fi simtit viteza de abordare a curbelor. La iesirea din viraje acceleratia e puternica, dar liniara datorita cutieti automate si, drept consecinta, foarte placuta.
In depasiri, am descoperit ca masina reactioneaza foarte bine, mai ales in modul manual, avand astfel posibilitatea de a tine motorul turat pana la momentul oportun. Si modul sport face cam acelasi lucru, dar parca tot atunci cand aleg eu momentul schimbarii vitezei e mai bine in situatia asta. Demarajul este foarte bun, indiferent de viteza de deplasare sub conditia ca motorul sa aiba peste 2 000 de RPM, unde are cuplul maxim de 340 de Nm. Faptul ca 320d accelereaza mai repede de la 0 la 100 de km/h decat orice alta masina cu putere similara nu e doar pe hartie, se simte si pe sosea.
De la Tulcea la Constanta, drumul nu mai e ca de poveste si apar gropile, dar suspensia seriei 3 le amortizeaza multumitor si confortul la rulare nu e afectat. Tot la capitolul confort, nu am avut niciun moment parte de dureri de spate, de gat sau de orice fel de disconfort fizic. Masina asta poate cu siguranta parcurge 1000 de km pe zi fara sa isi oboseasca soferul, nu si fara sa realimenteze insa fiindca autonomia rezervorului de 63 de litri nu atinge niciodata aceasta valoare. In fine, eu as parcurge asa distante si doar de dragul de a-l conduce fiindca e cu adevarat o placere!
2015 Mustang Pricing and specifications
9 years ago
0 comentarii:
Post a Comment