In rest, in regim mixt, computerul arata 7.3 - 7.5 l/100 de km. Cam departe de cei 6.7 l/100 de km declarati de BMW, dar, cum regimul mixt include Bucurestiul in cazul meu, este scuzabila abaterea. Pe autostrada, intre 120 si 160 de km/h consumul instantaneu variaza intre 5 si 7. Asadar consumul declarat de 5.3 l/100 de km in regim extraurban este pe deplin realizabil in conditiile unui stil moderat de condus, mai ales ca testele ECE sunt facute la viteze mai mici de 120 de km/h.
Ca la orice masina, cel mai important factor in realizarea unui consum bun este stilul de condus (37%). Marturisesc ca mi se pare prea obositor pentru mine si enervant pentru cei din jur sa incerc sa conduc economic in oras. Oricum, cred ca este posibil sa scada pana la 11-12 daca imi dai silinta si ma ajuta si traficul. Am stabilit asadar ca nu conduc economic, dar nici nu ii dau kickdown la fiecare plecare de la semafor, deci cei 13litrii la suta de km in Bucuresti cred ca sunt buni ca referinta pentru 320d 163cp cu transmisie automata.
Ca teorie, pentru un consum mai bun ar trebui urmate urmatoarele reguli:
- adoptarea unui stil de condus moderat in detrimentul unuia agresiv
- evitarea franarii excesive prin anticiparea actiunilor celorlalti soferi
- rularea constanta la viteze moderate (prea mica tine motorul turat in cazul cutiei automate si prea mare, e normal sa consume mai mult)
- oprirea motorului pentru stationari mai lungi de 20 de secunde (BMW Efficient Dynamics face asta singur)
- mentinerea presiunii indicate in pneuri (pentru 320d, sunt recomandate presiuni diferite pentru rotile din fata si cele din spate)
Eu nu pot sa spun ca urmez decat prima regula si aceea doar uneori, cand nu ma grabesc. Oricum doar aceasta e de aur, restul neaducand cine stie ce economii spectaculoase la consumul de carburant. Nu stiu cat de mult ajuta la consum, dar alimentez doar cu OMW Sprint Diesel fiindca parca ii place mai mult masinii fata de alte sortimente de motorina.
0 comentarii:
Post a Comment